Alice

Alice

måndag 15 september 2014

Dygn 58

Har tempat Alice morgon och kväll och tempen hoppar mellan 37 och 38 så allt är lugnt! 
Hon är lite lurig den här tjejen, för när hon fick sin första kull så satt hon och tiggde mat av oss, då gick plötsligt vattnet, sen fick hon valpar ett par timmar senare! 
Det var på dygn 60!

Mat är Alice största passion i livet!

lördag 13 september 2014

Dygn 63 eller 56

Det verkar inte som om Alice tänkt valpa idag i alla fall! Blir nog nästa helg!
Hon är pigg och glad men behöver kissa ofta! Hon är jättetjock nu och det är som ett ormbo i magen! 
Tempen i morse var 38,1! Bara att vänta!

torsdag 11 september 2014

Dygn 61 eller dygn 54


Så här tjock är Alice nu! Hon är pigg och glad som alltid, men 3 gånger/natt vill hon ut och kissa! 
Jag tror mest på nästa helg, men man kan aldrig veta!
Tempade igår kväll och tempen va 37,7 så jag har ett utgångsläge! Fast dom andra gångerna har hon inte visat nåt på varken temp eller annat, ätit in i det sista har hon också gjort!



måndag 1 september 2014

Alice är dräktig

Vi bestämde att para Alice med Martin igen för den kullen dom fick tidigare blev så fina och jättetrevliga!

Problemet är att vi inte riktigt vet när hon blev dräktig, hon bor ju inte här hemma, så vi åkte till henne när det var dags och det var på en lördag, det blev en parning direkt när vi kom och vi bestämde att komma tillbaka om två dagar igen!
När vi kom tillbaka på måndagen så var ingen av dom intresserade av varandra längre så vi var ju glada att det blev en parning i alla fall!

Mot slutet av veckan ringde dom som har Alice och sa att hon verkar så otillfredställd och ställer upp sig för en tik som dom har på besök?
Tänkte att jag tar väl med Martin och åker dit och ser vad som händer! 
Jodå Martin hoppade upp och det blev en parning till! En vecka efter första parningen?

Så nu vet vi inte riktigt vilket datum det blir, men antingen den 14 september eller den 20 september!

Jag tror på den 20:e för hon är inte så tjock ännu som hon var förra gången, men det behöver ju inte vara så många valpar heller!

Så nu närmar det sig och vi är så nyfikna på vad som finns och när dom kommer!